1 Day 4 Tourism Places

1 Day 4 Tourism Places

Bismillahirahmanirahim

WP_000229

Aku tak pernah membayangkan sebelumnya ini bisa terjadi. Hal yang paling mengejutkan. Antara seneng, capek, dingin, dan panasnya hari ini aku rasakan dalam 1 hari, tak lebih dari 8 jam. Aku berkeliling menuju plosok lumajang town. Aku melewati halang rintang yang banyak, mulai dari jalan terjal, makadam, pendakian kaki danau layaknya jadi pemanjat tebing *amatiran, jalan menuju air terjun yang licin abis. Dan yang mengagetkan ada orang yang kehilangan dompet dan nanya padaku,

Orang : Eh mas nemu dompet nang ngisor ta?

Aku : Mboten ngertos kulo mas

Orang : Mosok? Dompetku ilang iki, nang ngisor nggak ono ta?

Aku : Nggak ngerti nang ngisor mau nggak ndelok aku.

Orang : Seng gena? *natak

Aku : Aku balik tanya sama temenku, nggak ngerti kan?

Temenku : *Cuma diam dan seoalah meyakinkan kalo emang nggak ngerti

Lalu aku dan temenku nerusin perjalanan deh. Dan orang itu lanjut kebawah. Duh nggak kebayang deh rasa capeknya. Aku aja yang Cuma pp dari atas ke bawah aja udah K.O. Mas itu malah pp dua kali, dengan jalan yang lebih licin lagi *hujan turun lagi.

Oiya aku belum cerita tadi kemana aja. Sini sini, aku ceritain semua.

19 agustus 2013. I have planned my trip before. My planning is separating by two days but because something crash, I combine it into one day, only. Yeah it is nearly impossible because my day which I plan was so busy. Althought I covered by the impossibility, I still went to take traveling.

8 AM. I went to leave my home and hit the road. I went to klakah first early morning. I estimated my journey going feasible because I went early. And this is amazing. All my trip this day was going happily.

9 AM. I arrived in ranu klakah (read: klakah lake) after I took 1 hours driving. Take deeper story here

9.30 AM. I went to ranu pakis (read: pakis lake). Take deeper story here

10 AM. I went to ranu bedali (read: bedali lake). Take deeper story here

12 AM. I went to the city to do something important. Take deeper story here

1 PM. I went to the mountain, where western of Lumajang city. I just spent 30 minutes driving.

2 PM. I come to the Sobyok waterfall in senduro, little village in western my town city. Take deeper story here

3 PM. I went out from waterfall and went to my friend’s home. I took a rest.

4 PM. I went to home again.

I came to home about 4.30 PM. Just click on link that have been I take above. This is just timeline and keyword for taking deeper of my journey this day.

Say wow and Subhanallah.

Advertisements

3 thoughts on “1 Day 4 Tourism Places

Kritik, saran, dan masukan anda sangat berharga bagi kami

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s